Интервью Виталия Белова ежедневнику «Деловое слово».
В українських підприємствах розпочався сезон передсвяткових корпоративів. Ми дуже хочемо, щоб цього року за них не було соромно. Як все правильно організувати і не зіпсувати корпоративом хорошу команду – розповідає Віталій Бєлов, директор «Школи Тімбілдінгу» (Київ).
ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ КОРПОРАТИВИ?
Для працівників – це спосіб відпочити у компанії друзів та співробітників, поспілкуватися з колегами, які працюють в інших регіонах, трохи розважитись.
Для керівника з персоналу чи директора корпоративні заходи є засобом створення та підсилення корпоративної культури. Керівник має можливість проаналізувати підлеглих у невимушеній атмосфері, дізнатися про реальні відносини підлеглих.
За допомогою корпоративів можна подякувати працівникам за гарну роботу протягом року та налагодити комунікацію між окремими працівниками та відділами.
Довідка: Корпоратив – це формально-неформальний захід для працівників компанії. Зазвичай проводиться поза офісом компанії для створення атмосфери свята.
Корпоративи дають можливість вивільнитися від «дурної енергії», якщо компанія має шалену перевтому. Тоді надмірний алкоголь, «дикі танці» та трохи скандалів «каталізують», вивільняють агресію у відносно безпечний спосіб. Принаймні безпечніший, ніж тоді, коли б її спрямовували напряму на клієнтів та партнерів по бізнесу. Такий спосіб найкраще працює в компаніях, які займаються активними та агресивними продажам, складними чи конфліктними клієнтами. Приклад – фільм «Вовк з Уолл-Стріт».
Корпоративи можна поєднувати із більш наближеними до бізнесу цілями: навчальними сесіями, коли у першій половині дня проводять «легке» навчання, а у другій – свято. Якщо компанія згодиться відвезти своїх працівників у Буковель на 2-3 дні, то можна організувати внутрішню конференцію з обміном досвіду або пошуком нових рішень у ключових напрямках роботи.
Корпоративи також об’єднують із плануванням наступного року. Тоді керівник може організувати загальну зустріч, на якій повідомить або сформує разом із підлеглими стратегію розвитку компанії на наступний рік.
Розслаблена атмосфера корпоративів збільшує ймовірність позитивного сприйняття майбутнього.
СКЛАДОВІ КОРПОРАТИВІВ
- Мета: слід зрозуміти, що очікуєте від корпоративу ви і ваші працівники.
- Засоби: від засобів, виділених на корпоратив, залежить масштаб свята. Якщо організація передбачає внески працівників, їх слід попередити.
- Місце: особливо перед новорічно-різдвяними святами з місцем слід визначатися завчасно.
- Люди: від того, хто збереться на корпоративі, залежить сценарій свята та основні акценти.
- Організатор: потрібно обрати відповідального, який займатиметься організацією та буде в курсі всіх деталей проведення.
- Їжа, алкоголь: особливо актуально в питаннях кількості та вподобань працівників. До прикладу, дешева горілка для працівників сфери ІТ буде менш доречно, ніж класне крафтове пиво.
- Програма: чим займатимуться працівників протягом всього свята. Сіли, поїли… що далі?
ХТО ЗАЙМАЄТЬСЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ?
1) Керівник – йому найпростіше зробити так, як він хоче. Він знає всі наявні ресурси і ситуацію в компанії. Із негативів – корпоратив потребує багато сил, часу та критичної думки, порад з боку, активної робочої групи – чи варто це все робити коштом та часом керівника? Лише якщо ми маємо справу із маленьким колективом, у якому керівник робить все одночасно.
2) Менеджер з персоналу, кадровик, секретар. Це зазвичай входить у їхні обов’язки і нерідко ці посади займають активні, творчі особи, іноді із знаннями психології.
3) Будь-яка творча людина з організаторськими здібностями, соціальний лідер. Активний комунікативний працівник, орієнтований на людей, якщо він розуміє, що насправді хочуть люди.
4) Стороння особа, компанія, яка спеціалізується на івентах або тімбілдінг-програмах. Вони часто набагато краще розуміють, які цілі можуть бути досягнутими за допомогою корпоративів, розуміються на корпоративній культурі та знають різноманітні варіанти організації. До того ж, зовнішня компанія сильно зекономить «людино-години» вашої компанії. Із недоліків – вартість та необхідність витратити час на роз’яснення специфіки колективу.
КОЛИ НАЙКРАЩЕ ОРГАНІЗОВУВАТИ ТІМБІЛДІНГИ?
Компанії зазвичай проводять корпоративи 1-2 рази на рік. Новий рік, 8 березня, професійне свято або день заснування компанії – найчастіші приводи для корпоративів.
Якщо ж компанія робить ставку на корпоративну культуру та активно розвиває взаємодію між працівниками, то корпоративи можна проводити навіть раз на місяць. Тоді слід поступово відходити від традиційних фуршетів і переходити до більш неформальних, активних заходів із залученням творчих рис самого колективу.
Походи в аквапарк, боулінг, командні ігри, спортивні змагання, родинний день, екологічні акції, відвідини дитячих будинків, корпоративні навчання, ігри «Що? Де? Коли?», святкування днів народжень, внутрішні кінозали, – при бажанні для корпоративну можна знайти будь-який привід. Головне, щоб всі деталі організації співпадали з внутрішніми цінностями вашої компанії.
ДОСЬЄ:
Віталій Бєлов – директор «Школи Тімбілдінгу» (Київ), розробник навчальних програм для Патрульної служби Києва, бізнес-тренер.
Ссылка на оригинал интервью: http://dilove.com.ua/yak-orhanizuvaty-korporatyv-za-yakyy-ne-bude-soromno/